در مراسمي با حضور استاندار يزد صورت پذيرفت؛رونمايي از تمبر شهداي نيروي انتظامي استان يزد


در مراسمي با حضور تعدادي از خانواده هاي معظم شهداي فرماندهي انتظامي استان يزد، نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري و استاندار يزد،از تمبر يادمان شهداي نيروي انتظامي استان يزد رونمايي شد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "محمد رضا فلاح زاده" روز پنج شنبه در اين مراسم،طي سخناني،نظريات علما و فقهاي بزرگ جهان تشيع در خصوص ولايت فقيه را مورد اشاره خود قرار داد و گفت: بر اساس نظريات شيخ مفيد(ره) ، فقيه، مسئوليتي بسان پيامبر و امام دارد و بايد ماليات را جمع و آن را در راه صلاح جامعه هزينه کند، امر به معروف و نهي از منکر کند و اگر اين مهم به کشته و مجروح شدن افرادي بيانجامد با اجازه فقيه امکان پذير است.

وي افزود: تاکيد ميرزاي ناييني نيز بر اين بود که در زماني که دسترسي به امام معصوم و پذيرش ولايت او ممکن نباشد؛ فقهاي عادل، خودساخته و خدا محور بر امت و شيعيان ولايت دارند.

استاندار يزد در ادامه به نظريات شيخ صدوق(ره) در اين زمينه اشاره کرد و افزود: شيخ صدوق، پذيرفتن حاکميت طاغوت را حرام و پيروي از رهبر و امام عادل را واجب مي دانست.

فلاح زاده اظهار داشت: ابو صلاح حلبي مي گويد: حکومت از سوي فقيه به عنوان نايب امام است و اجراي حدود، امر به معروف و نهي از منکر، جمع آوري ماليات و اعمال ولايت واجب است.

وي همچنين به آراء برخي ديگر از علما و بزرگان ديني در خصوص ولايت فقيه اشاره و تصريح کرد: دشمنان ما، دشمنان اعتقادي ما هستند که بارها عمود خيمه نظام يعني ولايت فقيه را نشانه رفته اند.

عالي ترين مقام اجرائي استان، خاطرنشان ساخت: ولايت فقيه، ادامه ولايت ائمه اطهار(ع)، ولايت حضرت رسول الله(ص) و ولايت خداوند متعال است.

استاندار يزد در لابلاي سخنان خود به احاديثي از قبيل «و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي روات حديثنا» و... اشاره و تصريح کرد: چگونه ممکن است که امام (ع) پشت پرده غيبت بروند و جهان را بي سرپرست رها کنند.

فلاح زاده در پاره ديگري از سخنان خود، به تشريح دستاوردهاي انقلاب اسلامي پرداخت و گفت: اين همه، پس از پيروزي انقلاب به وقوع پيوسته است در حاليکه قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، در ايران تنها 15 سد و بند وجود داشت که آن هم نه به دست متخصصان ايراني بلکه به دست بيگانگان ساخته شد و هم اکنون جمهوري اسلامي ، سومين کشور سد ساز دنياست.

وي ادامه داد: اکنون در عرصه صنعت به پيشرفهايي دست يافته ايم در حاليکه قبل از انقلاب، بالاترين صنعت ما، مونتاژ پيکان بود.

استاندار خاطرنشان ساخت: همه کارهاي امام(ره) براي خدا بود و شهدا نيز در راستاي اجراي خواسته هاي امام که در راستاي رضايت خداوند متعال بود، تلاش مي کردند.

وي تصريح کرد: اکنون وظيفه ماست که هدف امام(ره) و راه شهيدان را بشناسيم و در مسير ولايت فقيه گام برداشته، مطيع مطاعي باشيم که خود،مطيع خداوند متعال است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا